20 Ağustos 2013 Salı

From Paris with Love

Bir Paris gezisinde Eyfel Kulesi, Champs-Élysées (Şanzelize), Sacre Coeur, Seine nehri resimleri olmazsa olmazıdır sanırım.
 
Paris gezimizden bunlar yerine aşağıdaki yerlerin resimlerini paylaşmak istedim.
 
Benim en ilgimi çeken yerler resim sanatıyla ilgili olanlardı.

Montmartre Ressamlar tepesi: Pek çok ünlü ressamın yolu buradan geçmiş. Montmartre üzerinde çalıştığı söylenen ressamlardan bazıları Pablo Picasso, Salvador Dali, Claude Monet, Vincent van Gogh. 

Sanatçılar Köprüsü (Pont Des Arts) daha sonra  bir çeşit dilek ağacı görevi gören köprünün adı aşıklar köprüsü olmuş.

Orsay müzesi: Eski bir tren garı müzeye dönüştürülmüş. Gerek binanın estetiği gerekse sergilenen resimler muhteşem. Monet, Degas, Renoir, Cezanne, van Gogh  gibi empresyonist (izlenimci) ressamlara ilgi duyduğum için benim için çok güzeldi. Monet'nin "nilüfer çiçekleri", Renoir'ın "Le Moulin de la Galette", van Gogh'un "Starry Night Over the Rhone"ve pek çok resmin orijinalini görmek harika bir duyguydu.


Louvre müzesi; bütün eserleri görmek için haftalar harcamak gerektiği söyleniyor. Bendeniz naçizane sadece rönesans dönemi ressamları bölümünü görebildim. Orada muhteşem Mona Lisa'yı görmeden olmazdı, ancak 10 metre öteden görülebildiği için benim için hayal kırıklığı oldu.

Şimdilik bu kadar, hoşçakalın...

2 yorum:

  1. Oh oh oh!
    Yediğiniz içtiğiniz sizin olmuş çoktan :D

    YanıtlaSil
  2. Geçen sene bu vakitler oradaydım:(( çok güzel. Harika bir gezi olmuştum. Eminim:)

    YanıtlaSil